Po zakończeniu modernizacji początkowego odcinka linii 351 urządzenia dynamicznej informacji pasażerskiej nie zawsze działały poprawnie. Zarządca infrastruktury zapewnia jednak, że sytuacja uległa zmianie po ich naprawie gwarancyjnej. Zapowiada także uruchamianie systemu na kolejnych odcinkach trasy łączącej stolice województw wielkopolskiego i zachodniopomorskiego.
Do naszej redakcji docierały sygnały o nieprawidłowym działaniu urządzeń dynamicznej informacji pasażerskiej na dopiero co zmodernizowanym odcinku Poznań – Wronki. Na ekranach miał pojawiać się też komunikat o trwających testach, prezentowane dane nie były więc wiążące. Sprawiało to pewne problemy z orientacją w aktualnej sytuacji ruchowej i w przypadkach skrajnych mogło doprowadzić do wejścia do niewłaściwego składu czy pominięcia odpowiedniego kursu.
Niezbędna okazała się wymiana części elementów
– Urządzenia takie jak wyświetlacze czy infokioski zostały zamontowane pod koniec 2022 r. W początkowej fazie eksploatacji rzeczywiście zdarzały się sytuacje, w których system działał nieprawidłowo – przyznaje Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Stąd też na ekranach pojawiała się informacja o testach, która była przekazywana także przez megafony. Miało to zapobiegać wprowadzaniu oczekujących w błąd.
Zarządca infrastruktury przekonuje jednocześnie, że sytuacja uległa już poprawie. – Po wymianie części elementów urządzeń w ramach gwarancji system dynamicznej informacji pasażerskiej jest obecnie sprawny i zapewnia pełniejszą informację dla pasażerów – usłyszeliśmy od przedstawiciela spółki. Dodał on, że urządzenia informacji dynamicznej zamontowane przez AŻD Praga pomiędzy Poznaniem a Wronkami kosztowały ok. 5 mln zł.
SDIP pomiędzy Krzyżem a Szczecinem jeszcze w 2025 r.
Pod koniec 2024 r. SDIP został uruchomiony także na dalszym odcinku linii 351 – między Wronkami a Krzyżem. – Do końca 2025 r. planujemy uczynić to na odcinku Krzyż – Szczecin Dąbie – zapowiada nasz rozmówca. Przypomina także, że na podpoznańskiej aglomeracyjnej części trasy zakończyły się już wszystkie roboty związane z modernizacją.
PKP PLK zachęcają podróżnych, by w razie nieprawidłowości w działaniu systemów informacyjnych ci zgłaszali usterki poprzez aplikację Sprawny Peron. Zapewniają także, że w razie awarii niezwłocznie podejmują niezbędne działania. Niezależnie od tablic elektronicznych dane dotyczące rozkładu jazdy można zaś znaleźć na plakatach stacyjnych oraz w Portalu Pasażera.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.